۲۷ آبان ۱۳۹۲، ۱۲:۱۵

سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر:

برای کسب سهمیه مسابقات جهانی به تایلند می‎رویم

برای کسب سهمیه مسابقات جهانی به تایلند می‎رویم

عباس آقاکوچکی گفت برای کسب سهمیه حضور در مسابقات انتخابی قهرمانی جهانی به تایلند سفر می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فدراسیون ورزش‌های جانباران و معلولان، در آستانه اعزام تیم ملی بسکتبال با ویلچر به تایلند جهت حضور در  مسابقات انتخابی قهرمانی جهان سرمربی تیم ملی در مورد وضعیت شاگردانش گفت:  با توجه به برگزاری مراحل پیشین اردو، اقدامات اصلی انجام شده و در آخرین مرحله تمرینات که امروز به پایان می رسد، بیشتر بر هماهنگی با نفرات و مرور تکنیک‌ها متمرکز بودیم و دو دیدار تدارکاتی بسیار خوب با تیم زنجان برگزار کردیم و امروز نیز آنالیز کلی تمرینات انجام می‌شود.

وی افزود : مسابقات قهرمانی جهان سال 2014 در کره جنوبی برگزار می‌شود و تاکنون رقابتهای انتخابی سایر قاره‌ها از جمله اروپا، آمریکا و آفریقا انجام شده و تنها مسابقات بخش آسیا و  اقیانوسیه باقی مانده است.

سرمربی تیم ملی گفت: در رقابتهای انتخابی آسیا و اقیانوسیه 10 تیم شرکت کرده اند که در دوگروه تقسیم شده اند. در گروه A  تیم ایران با ژاپن، چین ، مالزی و تایوان همگروه است و در گروه B  نیز تیم‌های استرالیا، کره جنوبی، کویت ، نیوزلند و تایلند قرار دارند.

وی در مورد تیم های حاضر در این مسابقات خاطر نشان کرد : استرالیا نایب قهرمان پارالمپیک لندن است و در کنار آن تیم‌های ژاپن و نیوزلند نیز قدرتمند ظاهر شده اند. تیم چین نیز سرمایه‌گذاری خوبی انجام داده است.

آقاکوچکی افزود : از بین تیم‌های شرکت کننده  به غیر از کره جنوبی که از سهمیه میزبانی استفاده می کند، 3 تیم دیگر جواز حضور در رقابت های جهانی را کسب می‌کنند و به همراه 11 تیم منتخب از قاره‌های دیگر در رقابتهای جهانی که تیر ماه سال 93 در کره جنوبی برگزار می شود ، حضور خواهند داشت.

سرمربی تیم ملی در مورد شرایط سنی تیم ملی گفت : پس از پایان دوران محرومیت،  تیم ملی با تغییرات زیادی روبرو بوده و در حال حاضر بیش از 50 درصد از بازیکنان از افراد جدید و جوان هستند.

وی تصریح کرد : اکنون که بسکتبال با ویلچر ایران دوران جدیدی را پس از محرومیت آغاز کرده در درجه اول هدف ما حضوری شایسته در مسابقات انتخابی است و پس از آن برای کسب سهمیه جهانی تلاش می کنیم و امیدواریم بتوانیم به مقام قهرمانی یا نایب قهرمانی دست پیدا کنیم.

تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران با ترکیب سامان بلاغی، میلاد خردمند (فارس)، محمد صحی(تهران)، اسماعیل حسین پور (آذربایجان شرقی)، علیرضا احمدی، وحید غلام آزاد، مرتضی ابراهیمی، ابراهیم احمدی،مرتضی غریبلو (زنجان)، مرتضی عابدی(مرکزی)، محسن طلوعی(اردبیل) و  حسن عبدی(خراسان رضوی)  و با هدایت سیدعباس آقاکوچکی ، سرمربی تیم ملی ، کمال عشق، مربی تیم ملی و محمد پورمقدم ، مربی بدنساز عازم مسابقات انتخابی خواهد شد.

این رقابتها از یکم تا هشتم آذر ماه در شهر بانکوک برگزار خواهد شد و برنامه مسابقات مرحله گروهی ایران به شرح زیر است:

جمعه اول آذر: ا یران - ژاپن
شنبه دوم آذر: ایران - مالزی
یکشنبه سوم آذر: ایران - چین
سه شنبه پنجم آذر: ایران - تایوان

ملی پوشان ایران 28 آبان ماه تهران را به مقصد تایلند ترک خواهند کرد .

کد خبر 2177322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha